دواتگری با اشاره به بیانیه مشترک عربستان و فرانسه درباره توافق هسته ای با ایران
  مذاکرات هسته‌ای ایران با منافع کشورهای همسایه مغایرت ندارد/ فرانسه به دنبال بر هم زدن توازن منطقه است
مذاکرات هسته‌ای ایران با منافع کشورهای همسایه مغایرت ندارد/ فرانسه به دنبال بر هم زدن توازن منطقه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مذاکرات و فعالیت هسته‌ای ایران با منافع کشورهای منطقه مغایرت ندارد، تاکید کرد: فرانسه که بیانیه مشترک با عربستان در خصوص مذاکرات ایران منتشر کرد، تلاش دارد توازن منطقه خاورمیانه را برهم بزند.

مهدی دواتگری  با اشاره به بیانیه مشترک عربستان و فرانسه در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران، گفت: فرانسه در قبال مذاکرات هسته‌ای موضع مشخص و قاطعی نداشته است. به هر حال ما شاهد بودیم در این راستا، فرانسه بیشترین نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارد و همراه سعی و تلاش در تبین منافع این رژیم مد نظر قرار داشته است.

نماینده مردم مراغه، عجبشیر و قلعه چای در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فرانسه مسابقه تسهیلاتی در منطقه به راه انداخته است، توضیح داد: اخیرا در خبرهایی مبنی بر عقد قرارداد تسلیحاتی بین فرانسه با کشورهایی چون، قطر، امارات وعربستان بسته شده است. پاریس تلاش دارد تجهیزات نظامی پیشرفته ای را در اختیار کشورهای منطقه خاورمیانه قرار دهد که نشان از تلاش این کشور برای مسابقه تسلیحاتی دارد.

وی ادامه داد: از طرفی شاهد اقدامات فرانسه در جی بو تی و همراهی‌اش با رژیم صهیونیستی و عربستان برای مقابله با یمن بودیم.  این اقدامات حاکی از آن است که تلاش فرانسه بر این بوده که همراه توازن در منطقه و خاورمیانه  به ویژه خلیج فارس با برهم بزند.

دواتگری توصیه کرد که وزارت خارجه کشور در مذاکرات هسته‌ای با گروه 5+1 با حساسیت ویژه نسبت به فرانسه رفتار و تحولات لازم را در زمان مناسب اعمال کند.

 این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی تاکید کرد: بیانیه مشترک عربستان و فرانسه مبنی بر اینکه مذاکرات هسته‌ای ایران ثبات منطقه را بهم نزند، اهدافی چون ادامه مسابقه تسهیلاتی در منطقه و مقابله با پیشرفت و توسعه هسته‌ای ایرن را دنبال می‌کند.

وی در این باره که فرانسه از برهم زدن میز مذاکرات و توازن خلیج فارس چه سودی می برد، گفت: فرانسه بیشترین حمایت را از رژیم صهیونیستی می‌کند و تلاش دارد منافع این رژیم را تامین کند. بنابراین از هر فرصتی برای تامین این اهداف استفاده خواهد کرد..

دواتگری اظهار داشت: فرانسه همیشه تلاش داشت میز مذاکرات را بر هم بزند چه آن زمان که گروه 5+1 با ایران مذاکره می‌کرد چه اکنون که مذاکره کنندگان در حال تدوین و نگارش توافقنامه نهایی هستند. فرانسه همیشه سنگ اندازی کرده ا ست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدون حضور ایران ثبات در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس ممکن نیست، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، به دنبال توسعه فناوری صلح آمیز هسته ای است این فنآوری با منافع کشورهای منطقه مغایرت ندارد و ثبات در منطقه را نه تنها تهدید نمی‌کند که در راستای همین موضوع فعالیت دارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت فرانسه و عربستان سعودی پیش از برگزاری نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که قرار است روز سه شنبه در ریاض برگزار شد مدعی شدند که تضمین ثبات منطقه و عدم تهدید همسایگان ایران لازمه هرگونه توافق هسته ای بین تهران و کشورهای ۱+۵ است.

«فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه که کشورش در مقایسه با سایر اعضای ۱+۵ مواضع سختگیرانه تری نسبت به ایران در مذاکرات هسته ای اخیر داشته است برای بحث و تبادل نظر پیرامون برخی از مهمترین مسائل منطقه ای در ریاض –پایتخت عربستان سعودی- به سر می برد.

اولاند و «ملک سلمان» پادشاه عربستان سعودی در بیانیه مشترکی که پس از اتمام دیدار روز گذشته خود ارائه دادند بر ادعای لزوم دستیابی به یک توافق محکم، دراز مدت، قابل راستی آزمایی، الزام آور و شفاف پافشاری کردند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394برچسب:, | 11:38 | نويسنده : شهروند مراغه ای |